צילום מזון לתפריט או למדיה

תוכן עניינים

גם את הצילום הקולינארי ניתן לחלק לשני תחומים:

צילומים לתפריט וצילומים לסושיאל והמדיה החברתית או קמפיין.

שני התחומים מאד דומים אבל מעט שונים. כשלקוח פונה אלי לגבי צילום מנות השאלה הראשונה שלי בתחילת השיחה היא: "מה הצורך?" מה השימוש הסופי?"

אם הצורך הוא צילום לתפריט אינטראקטיבי כמו של חברת YCD או למסכי הזמנה אינטראקטיביים כמו טאביט ודומיהם או לחברות המשלוחים הצילום הוא יותר "נקי", המנה מככבת ובעצם באה להציג ללקוח את המרכיבים עד רמת הבצל והפטרוזיליה. נכון שחלק מהאתרים מאפשרים לשלב מעט אלמנטים אבל הכוכבת היא המנה. בסוף הסשן המטרה המשותפת שלי ושל הלקוח היא להגדיל מכירות כך שהמנה צריכה להיראות הכי טוב, הכי טעימה הכי מגרה וגם הכי בולטת, וכמו שאומרים: ״לימון מוסיף המון״ גם צבע, אבל עדין המנה היא הכוכבת.

צילום לוולט
"לימון מוסיף המון" ועדיין המנה היא הכוכבת

הבדל נוסף בין צילומי מנות לתפריט לבין צילום למדיה החברתית הוא: בצילומי מנות לתפריט לא יופיעו מרכיבים שלא מגיעים עם המנה כי אין לנו שום כוונה להטעות את הלקוח והמנה תוצג כפי שהיא מוגשת ללקוח

צילום לאתרי משלוחים
צילום לתפריט מנות
צילום לוולט ואתרי משלוחים
צילום לוולט ואתרי משלוחים

בצילומים למדיות החברתיות, לקמפיין או אפילו למסכים בעסק זה דומה אבל קצת שונה.

ראשית, התכנון מתחיל עוד הרבה לפני הצילומים: בחירת הרקע והרקעים לצילום, המוצרים והאביזרים שישולבו, בניית בריף ותמונות השראה וכמובן תיאום.

המנה תופיע אבל עם יותר אביזרים, מוצרים, חומרי גלם או כל דבר אחר על פי קונספט שנבנה מראש, סטיילינג. בצילומים לקמפיין או סושיאל תהיה על הסט סטייליסטית מזון שתבנה את הקונספט מראש ותהיה על הסט כדי לעצב, לבנות ולגרות את הלקוח.

בצילומי מזון למדיות החברתיות, מרכיבי המנה ״פחות חשובים״ מצילומים לתפריט והרעיון הוא ליצור אוירה שתגרום לקוח שנכנס לפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק או אפילו הנהג באיילון שעובר ליד השלט להרגיש: ״איך בא לי על זה עכשיו״.

בצילום למדיות החברתיות או בצילום לקמפיין ניתן לשלב "ארט" כמו מוצרים טריים שנותנים צבע ומשדרים טריות, ידיים, כ לים מיוחדים,רקעים צבעוניים, לצלם את תהליכי ההכנה או כל קונספט אחר אשר מתוכנן מראש.

צילום לאתרי משלוחים
צילום לתפריט
צילום לאתרי משלוחים
צילום לתפריט

לסיכום

 כאשר אני מתכנן יום צילומים לתפריט הערכת הזמן שלי לכל מנה היא בין 8 ל 10 דקות צילום, ביום צילום לסושיאל שכולל סטיילינג בניית הסט, הדיוק וההגעה לתוצאה יקחו מינימום חצי שעה ובדכ גם יותר לסט אחד. אז לפני שאתם משקיעים את כספכם וזמנכם ביום צילום תחשבו ותתכננו ותשאלו את עצמכם מה אתם צריכים באמת? מה הצורך הסופי?  בלי זה תשקיעו מאמץ, כסף וזמן אבל לא תקבלו את התוצאה שרציתם.

מוכן.ה להעיף את העסק קדימה? בוא.י נלך על זה יחד

אשמח לחזור אליך בהקדם

פסס פסס .. אני יודע שהמצב הכללי לא משהו, אז יש לי הצעה:

הנחה מיוחדת לכל יום צילום

מלא.י פרטים ואחזור אליך

  • אותיות קטנות – אין!

פסס פסס ..
אני יודע, המצב הכללי לא משהו, אז יש לי הצעה:

הנחה מיוחדת לכל יום צילום

מעוניין לשמוע פרטים?

* אותיות קטנות – אין! יש רצון טוב