בחירת תמונת פרופיל

תוכן עניינים

בחירת תמונת פרופיל, איך עושים את זה?

תמונת פרופיל לא נכונה עלולה לגרום לצופה רושם אחר ולא לייצר את הרושם או התדמית שברצון הגורם המפרסם ליצור. תמונת הפרופיל היא התמונה הראשונה שאנשים רואים, אם זה לקוחות או מעסיקים כשהם נכנסים לפרופילים והאתרים שלכם, תמונת הפרופיל שלכם מייצגת אתכם ואת מי שאתם, את מה העסק שלכם עושה, מה הוא משדר ולא פעם הצופה יחליט ויבחר האם ליצור עמכם קשר על פי בכם או במתחרה על פי הרושם הראשוני שיצרתם.

תמונה ברורה ואיכותית שלכם עם אור נכון וזוית צילום נכונה, תמונה שמביעה רצינות עסקית שאתה יכול לחוש אותה תייצר ערך מוסף ויכולה להיות זאת שתכריע אם יבחרו בכם או במתחרה ואם יתעניינו בכם לקשרים נוספים, עסקיים או אישיים.

אתר אינטרנט, לינקדאין, פרופיל פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, אפליקציות הכרויות, עיתונים, כתבות ומה לא…  בעידן הדיגיטלי הרחב בו הכל קורה באינטרנט אחד הדברים שחשוב לשמור מעודכן הוא תמונת הפרופיל. לא אחת בעולם המודרני והדיגיטלי עם כל הרשתות הפתוחות והסגורות אנחנו מחפשים לראות מי האיש, החבורה, המנהלים והאנשים אשר עומדים מאחורי מוצר או שירות. כולנו מחפשים באינטרנט ואנחנו קובעים דעה או עמדה לפי התמונה או אופי הצילום. אז מהי תמונת פרופיל טובה ואיך בוחרים נכון?

שימו תמונת פרופיל ולא לוגו

כשאני מחפש בעל מקצוע, אני מעדיף לראות את האדם לפני שאני יוצר עימו קשר. הלוגו מאוד חשוב לעסק, אבל הוא לא יכול לשמש "הפרופיל" שלכם. אנשים רוצים לראות אתכם, כאשר הם מחפשים אתכם ברשתות החברתיות הם מצפים להכיר אתכם באופן אישי – מי עומד מאחורי השם והאם הם יכולים להתחבר אליו.

צילום פורטרט

צילום: מולי נעים

התאימו את התמונה למהות העסק שלכם עשו זאת על ידי בחירת רקע, מיקום, הפעילות המצולמת והכי חשוב ההבעה. לדוגמא: תמונת תדמית למאמן כושר אבחר לצלם עם המשקולות במכון אבל גם בסטודיו על רקע חלק בלי יותר מדי אלמנטים.

צילום תדמית עבור אבי הוכמן
צילום: מולי נעים עבור אבי הוכמן, יועץ עסקי ומנטור

התאימו את הבגדים לקוד הלבוש היומיומי שלכם  

כששואלים אותי מה להביא לצילומים, התשובה שלי היא אחת: את שלוש החולצות שאתה הכי אוהב ללבוש ושאתה מרגיש הכי טוב בהן. תצטלמו עם מה שאתם אוהבים, כשאנחנו לובשים את מה שאנחנו אוהבים אנחנו מרגישים יותר יפים והכי נוח לנו.

כך לדוגמא לעולם לא אנחה מצולם שיש לו בארון רק חולצות פולו להביא לסשן צילום חולצה לבנה מכופתרת וז'קט.

צילום תדמית, צילום תמונת פרופיל
צילום: מולי נעים, עבור אייל טרסר אדריכל ומעצב פנים

אל תגזימו ישנן לא מעט אפליקציות ותוכנות לעריכת תמונות, גם בנייד. בעריכה אני מתקן תאורה, בהירות, קונטרסט וחיתוך. אנחנו הכי יפים בטבעי, אל תערכו את התמונות עם פילטרים ותוספות מוגזמים כאלה ש"מחליקות" את העור, או מוסיפות כל מיני תוספים לתמונה, תנו לצופה להתחבר אליכם ולא לפילטרים.

Less Is More

"כל המוסיף גורע" הוסיפו מעט פריטים לפריים, אבל המעיטו באביזרים ורקעים מסיחי דעת ותהיו אתם העיקר.

צילום תדמית לעסקים
צילום: מולי נעים עבור אלדד הוכמן

כמה מילים שכתב לי לקוח לאחרונה לאחר סשן צילום תדמית שערכנו: "הבנתי איך אני באמת נראה.

אהבתי הרבה…הרגשתי פחות שונה… גרמת לי לאהוב את עצמי יותר… ואתה יודע כמה אני לא… עד אתמול."

תמונה איכותית תחבר אתכם ותביע את האישיות שלכם.

תאהבו את עצמכם עדיף להשתמש בתמונת חלק גוף עליון ולא תמונת גוף מלאה כזאת שמראה את העיניים במרכז התמונה, כי העיניים מדברות.

DSC_0263_1
צילום עצמי

קחו חופש  בין אם זה פרופיל עסקי בלינקדאין או תמונת פרופיל אישית בפייסבוק, רצוי מאוד שבתמונת הפרופיל שלכם תהיו אתם לבד. בלי הילדים, בני הזוג ולא תמונות מהטיול שבת האחרון.

לסיכום:

תנו לבעל מקצוע לעשות את העבודה, שווה לעצור לרגע להשקיע ולדאוג לעבוד עם צלם מקצועי ואיכותי אך לא פחות חשוב צלם עם נשמה שיודע לקלוט את הסביבה והאווירה או האישיות המצולמת ולהתחבר אליה ולייצר כימיה זורמת שתבוא לידי ביטוי בתמונה איכותית.

לפני בחירת הצלם מומלץ להתרשם מתיק העבודות והסגנון שלו כדי שתתחברו אליו.

צור קשר